- Мушу сказати, що у СШ 76 укранськ традиц завжди були надзвичайно сильними, за радянських часв учителям вдавалося донести дтям нформацю, яка на той час вважалася забороненою. А нин пдроста поколння, яке не зна, що таке стояти на колнах, сталося диво: пд час помаранчево революц ми пшли за нашими дтьми, а не вони за нами. Наш дти вихован у правдивому укранському суспльств. Ми росли у закритому середовищ, а вони вльно сплкуються з ноземцями, беруть участь у мжнародних проектах, вижджають за кордон (учн педагоги гмназ мають можливсть обмнюватися досвдом з навчальними закладами США, Англ, Польщ, беручи участь у проектах Партнери в освт , Далог шкл далог культур , готумо програму спвпрац з Латвю) . Наш дти вже нколи не пдуть в Азю , хнй погляд спрямований на ґвропу.
- Учн вашо гмназ пд час помаранчево революц виявили себе палкими патротами. Вони умють вести полтичну дискусю, мають мужнсть бути принциповими
Мамо вчити дтей жити за ринкових вдносин. Вивчаючи зблизька капталстичну систему освти, ми зауважили: там для того, аби людина була конкурентоспроможною, класний колектив сну лише рк, потм його розформовують, мняють вчителв. Дитина вимушена пристосовуватися до нових умов. У нас же учнвський колектив формуться у першому клас збергаться до одинадцятого. Добре це чи погано? Полемка триватиме ще довго. Та очевидний плюс нашо системи освти ставка на здорову конкуренцю, позитивне лдерство. Цнуються не тльки ерудовансть та знання, а й людянсть, доброта, поряднсть, патротизм.
- Не можна допустити виведення з програми предметв точного циклу. Добре, що мамо багато юриств, економств, але нам потрбн люди, як вмють щось робити своми руками, тямлять у механзмах, технц, електронц тощо. А таких фахвцв дають прикладн науки. Тому ( ми це побачили, вивчаючи закордонний досвд) захдн крани, США занепокон рзким спадом зацкавленост молод до предметв фзико-математичного напряму. З огляду на це, ми докладемо усх зусиль, аби не втратити трьох китв, на яких триматься гмназя, це фзика, математика, хмя. Математична логка, пдкрплена глибоким знанням ноземно мови, гумантарна ерудиця такий спецалст потрбний сьогодн.
- Ви вивчали закордонний досвд. На що варто зважати?
Грамотний вчитель докорнно мня методику уроку. Ранше як було? Запитав, пояснив, закрпив. Сьогодн вдбуваться злиття опитування вивчення матералу, закрплення пояснення. Вд поточного опитування переходимо до тематичних атестацй. Учень не повинен кожного уроку тремтти вд страху, що його зараз запитають. Критерм ерудиц не оцнка, а власне знання, умння х здобувати практично застосовувати.
- Якщо б ви спитали мене не як директора, а як вчителя, вдповла б: у мене кожен рк накший. Педагогка викладання зазнала еволюц. Вона бльше не авторитарною. Вд стилю Я тоб даю знання, а ти повинен х ковтнути. ¶ мене не цкавить тво ставлення до т нформац, яку ти отримуш вд мене , переходимо до принципу Ти вчишся, а я тоб допомагаю. Замовниками знання учн та хн батьки . Доводиться ламати стереотип мислення щодо оцнки. Оцнка не самоцль. Важливо, як учень сам оцню сво знання чи розум, що вчиться не для батькв, не для вчителв, а насамперед для себе, для того, щоб бути конкурентоспроможним у цьому свт.
- Як змнилися стосунки мж вчителем учнем?
- Бо мамо на мет два завдання: пдняти рвень знань учнв до мжнародних стандартв зробити поняття вронтеграця реальнстю, виховуючи наших дтей вропейцями. Готумо п ятирчну програму розвитку гмназ. Ми вводимо спецкурси, як дають знання, що дозволять нашим випускникам продовжувати навчання за кордоном. Ц спецкурси ведуть, зокрема, викладач юридичного факультету, мжнародних вдносин Льввського нацонального унверситету м. ¶. Франка. Як кожна гмназя (згдно з наказом Мнстерства освти науки, за програмою Освта ХХ¶ столття ) ми увйшли в навчальний комплекс. У нашому випадку йдеться про спвпрацю з Захдноукранським нститутом нформацйних технологй та управлння.
- Чому ви прийшли саме до назви Гмназя мжнародних вдносин ?
- Гмназя сну лише третй рк, але корння ма сорокарчне, бо ми не роздлямо з спецалзованою СШ 76, на Aрунт яко зйшли паростки гмназ, - каже Тася Володимирвна. - Не складно помняти назву, складно виплекати традиц навчання та виховання, як б вдповдали статусу гмназ. Той колектив, який формувався на баз СШ 76, дав можливсть спочатку мряти про гмназю, а потм створити . Талановит, досвдчен педагоги передають свою любов до профес молодим учителям. Ми мамо ункальний педагогчний колектив, в якому найкращ традиц переплетен з пошуком нових форм роботи з дтьми. ¶ ми обов язково говоритимемо про це на урочистостях з нагоди 40-рчного ювлею гмназ, ми назвемо вшанумо тих наших колег, як окрасою укранського вчительства.
40-рччя Льввсько гмназ мжнародних вдносин стало приводом, аби поговорити на ц теми з директором, досвдченим педагогом Тасю Володимирвною Кт.
Чим вдрзняться гмназя вд школи? Яких змн вимага сучасна укранська педагогка що варто було б зберегти, не копюючи слпо захдну систему освти? Як виховати наших дтей вропейцями?
У Льввськй гмназ мжнародних вдносин утверджуються партнерськ стосунки мж учнями вчителями
Фото Мирона МАСЛЮКА Тетяна ВЕРГЕЛЕС
«Учень не повинен тремтти вд страху»
Еволюця педагогки
Кримнал, пригоди, трагед
: Еволюця педагогки » Високий Замок
«Учень не повинен тремтти вд страху»
Комментариев нет:
Отправить комментарий